Palabras, imágenes, canciones, emociones que nos acompañan en nuestro camino.


dimecres, 4 de març del 2015

LAS TRES REJAS - Fábula.

Hace poco hablaba con un amigo de que, muchas veces, no pensamos lo que decimos ni la importancia que tienen las palabras. Lanzamos al viento nuestra opinión, lo que hemos oído, sea como sea, sin parar a pensar el daño que podemos causar o lo necesario que puede ser o no decirlo. Parece como si algo nos empujara a hacerlo, no podemos retener el impulso, y hoy me he encontrado con esta fábula:

El joven discípulo de un filósofo sabio lo visita y le dice:

- Maestro, un amigo tuyo estuvo hablando de vos con malevolencia.

- ¡Espera!, lo interrumpe el filósofo. ¿Ya has hecho pasar por las tres rejas lo que vas a contarme?.

- ¿Las tres rejas?

- Si. La primera es la VERDAD. ¿Estás seguro de que lo que querés decirme es absolutamente cierto?.

- No. Lo oí comentar a unos vecinos.

- Al menos lo habrás hecho pasar por le segunda reja, que es la BONDAD. ¿Es bueno para alguien lo que me vas a decir?.

- No. en realidad no. Al contrario ...

- La última reja es la NECESIDAD. ¿Es necesario hacerme saber lo que tanto te inquieta?.

- A decir verdad, no.

- Entonces, dijo el sabio sonriendo, si no es VERDADERO, ni BUENO, ni NECESARIO, sepultémoslo en el olvido.

¡Cuánto más sanas serían las relaciones humanas, si todos hiciéramos pasar por las tres rejas aquellas cosas de las que nos hacemos eco!.

2 comentaris:

  1. Diga'm inconscient però no sé si avui estic d'acord amb les tres reixes!
    Cada cop crec més en allò que surt del cor i es diu amb el dolor que a vegades poden dur les paraules. Crec profundament en compartir el conèixement encara que vingui de la més absoluta i absurda ignorància. Penso que la humanitat ha in-volucionat. En temps arcaics el coneixement personal es comparrtia, ara en general es desprecia, si no ho diu un guru, un llibre, les TV's, Internet o el seu Sr.Google, no sereix!
    Parteixo que tots tenim una mica de savis i que a tots ens agrada dir i expressar el que pensem, es cert que costa callar primer per meditar (jo la primera) pero a vegades es medita parlant amb l'altre. Crec que més que aprendre a parlar, hem d'aprendre a escoltar, respectar els conèixements dels altres perque inspirin els nostres pensaments-conèixements.
    Moltes gràcies pel teu compte, reflexionaré les paraules del savi però començo a estar cansada de que els savis parlin i no demanin... i, tú que hi penses???? amb ganes de escoltar no només de rebatir.
    Qui posseeix la veritat? el savi?

    ResponElimina
  2. carme riera26/10/12 15:55

    si senyor!!! quanta raó, sembla que tinguem la necessitat i a vegades fins i tot la "obligació" de dir coses totalment innecessàries. Si passessim pels tres filtres hi hauria molt més respecte per l'altre

    ResponElimina